środa, 12 grudnia 2012

Jajka zapiekane w bułce Cykl "Poranna uczta czyli Śniadaniowanie"

Za oknem zima. I mimo tego, że zimno, przechodząc przez ulice trzeba pokonać wały śniegu, źle się po nim chodzi, trzeba uważać aby nie wywiną orła a jazda samochodem to wyzwanie cieszę się, że jest. Jak dziecko ciesze oko i śmieje się sama do siebie gdy na chodniku tracę równowagę. Bez niego było by smutno i szaro a tak jest biało i jasno.
Kupiłam 2 tak popularne ostatnio magazyny, Smak i Kukbuk. Bardzo lubię czytać o jedzeniu, szukać inspiracji, więc myślę, że znajdę tam dużo dla siebie Na razie nie miałam czasu ich dokładnie przejrzeć a myślę, że zajmie mi to sporo czasu. Ale pierwsze wrażenie? Jestem zachwycona :)

Kolejne śniadanie. I nie ukrywam, że inspiracją był program pani Ani Starmach (za którą osobiście nie przepadam). Uwielbiam jajka na śniadanie. Pod każdą postacią, dlatego dziś:

Jajka zapiekane w bułce:
1 jajo
1 bułka
2 plasterki szynki
1 pieczarka
Sól

Odcinak wierzch bułki i wydrążam, ostrożnie aby dno pozostało całe (możecie podzielić się tym z ptaszkami:). Dodałam podsmażoną szynkę i pieczarki. Na wierzch wylałam jajko i posypałam solą. Bułka z jajkiem wylądowała w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku i czekałam na ścięcie jajka. Moje żółtko rozlało się bo usuwam z jajek chalazę a wtedy żółtko już tak nie trzyma. Dodatki mogą być różne. Papryka, łosoś, cebula, boczek, pomidor, ser żółty.


Pozdrawiam gorąco  :)


10 komentarzy:

  1. Też uwielbiam te bułki, chociaż zawsze sądziłam, że to wynalazek mojej mamy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie poznała go wcześniej niż ja :) A Nasze współczesne to już powielanie przepisu i wariacje na jego temat :)

      Usuń
  2. też za bardzo nie lubię pani ani, ale też oglądałam ten odcinek ze śniadaniami i też mi te jajka w bułeczkach wpadły w oko ! ;-) proste i pyszne, no i to lejące żółtko - pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :) Oglądam mimo wszystko, lubię oglądać gotowanie i daje sporo rad, dla mnie dość przydatnych :) Jak białko musi być ścięte tak żółtko powinno być delikatne i lejące racja :)

      Usuń
    2. a ja wlaśnie bardzo za nią przepadam;) oglądam wszystkie odcinki i uważam, że zdolna bestia z niej:D

      bułeczki kuszą bardzo, bardzo!

      Usuń
  3. to jest genialny pomysł!! Na pewno niebawem pojawi się też u mnie. Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały pomysł ! :)
    Bardzo mi się podoba i na pewno wykorzystam ze swoimi dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpadłem na taki pomysł tylko że z chlebem robiony w mikrofali kilka lat temu jako małolat i umieściłem filmik na spryciarze.pl. Wtedy nie było takiego czegoś w sieci, mimo tego że na pewno nie jedna osoba to zna :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)